PAZARLAMA AMA NASIL? | Blogdayazar

18 Şubat 2015 Çarşamba

PAZARLAMA AMA NASIL?

 
 
 Pazarlamayla uğraşanların sayısı  her gün artıyor. Herkesin paraya ihtiyacı olduğu ortada. Satıyoruz, ikna ediyoruz, çabalıyoruz... piyasa tabiriyle hep kovalıyoruz. Klasik iktisat teorilerinde bahsedildiği gibi refah artışı için ticaret şart. O zaman doğru yoldayız. Fakat bir türlü yeterli satışı yapamamak dert yandığımız konuların başında geliyor. Hal böyle olunca pazarlamada aşağıda bahsedeceğim ihtiyaç-değer konusu ön plana çıkıyor.
 
       
Pazarlamada ihtiyaç - değer yaklaşımı
 
    İnsanların ihtiyaçları sınırsızdır ve gelir, yaş, cinsiyet gibi bir çok faktöre göre değişir. Pazarlamayla uğraşanların bu konuyla ilgili kendilerine sormaları gereken 2 soru şu olmalı: 1 Müşterilerimin ihtiyaçları nelerdir? 2 Onların ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler ürün portföyümde mevcut mu?... her şey tamamda insanların neye ihtiyaç duyduklarını nereden bilebiliriz? diye düşünebilirsiniz. Burada güvenilirlik konusuna kısaca temas etmekte fayda var. İnsanlar sorunlarını güvenilir kişilerle paylaşırlar. Eğer sattığınız ürünler sorunu çözmüşse ürünlerin faydası müşterinin zihninde maliyetleri aşıyorsa müşteriniz ile sizin aranızda kuvvetli bir bağ oluşacaktır. Güvene dayalı bu ilişkinin sonucunda müşteriniz farklı ihtiyaçları için size geri dönecek, hatta aynı sorunları yaşayan kişilerle karşılaştığında referans olarak sizi gösterecektir. İhtiyaçları keşfetmenin diğer bir yolu ise iyi dinleyici olmaktır. Pazarlamacıların çok konuşarak ürün sattığı düşünülür ancak müşterinin satmak istediğimiz ürüne karşı itirazları, neden bu ürünü almak istemediği gibi konulardaki düşüncelerini iyi analiz etmek ihtiyaçların keşfi adına önemli bir adım olabilir. Özetleyecek olursak; Pazarlamada istediğimiz satış rakamlarına ulaşmak, hedef kitlemizi genişletmek istiyorsak müşterinin dert babası olmak zorundayız ki başarıya ulaşabilelim. Pazarlama konusunda yazılarıma zaman zaman devam edeceğim. Yorum ve görüşleriniz benim için çok değerli...blogdayazar



0 yorum to “PAZARLAMA AMA NASIL?”

Yorum Gönder