DOSYA MASRAFI MACERAM | Blogdayazar

18 Şubat 2015 Çarşamba

DOSYA MASRAFI MACERAM

 
                                          
  Bir haftadır konuşuluyor Dosya masrafları konusu. TBB Başkanın açıklamasından sonra insanlar bankalara akın ettiler. Ama herkes eli boş döndü. Çünkü Dosya masraflarını alabilmek için belli bir prosedür gerekiyor. Ben uzun süredir alacağımın peşindeyim. Bu sürecin bütün aşamalarından geçip, işi mahkeme safhasına getirdim. Bu yazımda Dosya masraflarının iadesi sürecinde yaşadıklarımı sizlerle paylaşacağım.


DOSYA MASRAFI İADESİNDE İLK ADIM

  Öncelikle şunu belirteyim, "Dosya masraflarınızı 20 günde alıyoruz" diyerek cep telefonlarınıza gelen mesajlara ve televizyondaki söylenenlere inanmayın. Zaten Bakanlık yakın zamanda birkaç tanesinin kulağını çekti. Şu an Tüketici Hakları Derneklerinde öylesine bir yoğunluk var ki 20 günde bırakın iade almayı evraklarınızı işleme dahi koymazlar. Gelelim benim hikayeme. Zamanında halden anlayan bankaların birisinden bir kaç kez ihtiyaç kredisi çekmiştim. Dosya masraflarının iade edileceğini duyduğumda soluğu Tüketici Hakları Derneğinde aldım. Çektiğim kredilerin dökümünü bankadan almamı söylediler. Bankadan bunu istediğimde halimden anlamış olacaklar ki işlemin yapılabilmesi için 83 TL gibi (cüz'i) bir ücret talep ettiler. Mecbur verdim. Sonradan öğrendim ki talep edilen ücretin de hukuki bir karşılığı yokmuş. Neyse! evrakları alıp Tüketici Haklarına teslim ettim. Teslim tarihi ise ŞUBAT 2013. Bana da "20 günde alırsın" dediler. Kazın ayağı öyle değilmiş meğer. Tüketici Hakları Mahkemesinden karar ne zaman çıktı biliyor musunuz? AĞUSTOS 2014. Yaşasın Bürokrasi. Siz okumaktan bıktınız ben mücadeleden bıkmadım, Mahkeme kararıyla koştum bankaya. Aldığım cevapla şok oldum. Bankadaki memur Dosya masraflarının iadesi için icra kanalına başvurmamı söyledi. Banka'yı icraya mı verecektim? çok garip gelmişti bana. Denileni yapıp icra dairesine başvurdum. Orada bu iş için hiçbir ücret talep etmeden davamı takip edecek bir avukata yönlendirdiler beni. Avukatla görüştüğümde bankanın karara 15 gün içinde itiraz edebileceğini söyledi. Dediği gibi de oldu. Tüketici Hakları Mahkemesinde kendilerinden istenildiği halde savunma vermeye tenezzül etmeyen banka iş paraya geldiğinde karara itiraz ediyordu. Konu inada binmişti artık. Nihayet son aşamaya geldik. Karara itiraz eden bankayı mahkemeye verdim. Orada da bürokrasiye takıldık, bankayı mahkemeye verdikten 3 ay sonra duruşma tarihi alabildik. Nisan ayında davamız görülecek. Kısaca 2013 yılında başlattığımız  hukuk mücadelesi umuyorum ki 2015 yılında sona erecek. Benim hikayem bu. Bankaların mahkemeye gitmeden Dosya masraflarını ödeyeceğini okudum. Temennim o ki, dedikleri gibi olur hak sahipleri kısa zamanda iadelerini alırlar ve olayın bütün tarafları bürokrasi yükünden kurtulmuş olur. Bence bu olayda daha önemlisi kurumların insanları sömürmemesi gerektiğine yönelik iyi bir ders almış olmalarıdır, siz ne dersiniz?
blogdayazar

0 yorum to “DOSYA MASRAFI MACERAM”

Yorum Gönder