İş güvenliği uzmanlığı: yükselen değer | Blogdayazar

4 Mart 2015 Çarşamba

İş güvenliği uzmanlığı: yükselen değer

işgüvenliği teması
  Merhaba iş gücü piyasasındaki en güncel eğitim ve kariyer fırsatlarını sizlerle paylaşmaya devam ediyorum. Bugün İş Güvenliği Uzmanlığı konusunda derlediğim bilgileri sizlere aktaracağım. Aslında  İş Güvenliği konusu uzun süredir gündemde fakat yaşadığımız Soma ve Ermenek facialarından sonra bu konu daha kapsamlı biçimde ele alındı. Bu da özellikle sanayi sektöründe İş Güvenliğine yönelik daha sıkı tedbirler alınması sonucunu doğurdu. Tedbir ve denetimlerin arttırılması da nitelikli iş gören ihtiyacını arttırdı. Türkiye bir sanayi ülkesi. İş Güvenliği Uzmanlığı belgesi sahibi olduğunuzda sanayi sektörünün değişik kollarında iş bulma konusunda sıkıntı çekeceğinizi zannetmiyorum. Kısaca "ekmek var bu işte"  diyebiliriz. Şimdi İş Güvenliği Uzmanı olabilmek için neler gerektiğine bir bakalım.

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI EĞİTİMİ

  Eğitime kabul edilmeniz için ilk şart üniversitelerin mimarlık/mühendislik ve teknik eğitim fakültelerinden mezun olmuş olmanızdır. Bölümler için  buraya bakabilirsiniz. Üniversitelerle yetkilendirilmiş eğitim kurumları tarafından verilen eğitimler 180 saat teorik ve 40 saat uygulamalı olmak üzere toplam 220 saattir. 220 saat eğitim süresi yasal zorunluluk. Bazı kurumlar İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimini internet ortamında veriyor. Yasayı hazırlayanlar bunu göz önüne alarak 180 saatlik eğitimin en fazla yarısının bu şekilde yapılmasına müsaade etmişler. Eğitim programını tamamladığınızda İş Sağlığı ve Güvenliği Müdürlüğünce yapılan sınavda 100 üzerinden 70 puan aldığınızda belgeyi hak ettiniz demektir. Belgeyi almakla iş bitmiyor tabi. 5 yıllık aralıklarla düzenlenen yenileme eğitimlerine katılmak zorundasınız. İş Güvenliği Uzmanlığı belgesi (A),(B) ve (C) sınıfı olmak üzere 3'e ayrılıyor. Eğitimi tamamlayıp sınavı kazandığınızda zaten (C) sınıfı belge sahibi oluyorsunuz. (C) sınıfı belgenizle 2 yıl İş Güvenliği Uzmanı olarak çalıştığınızda isterseniz yeniden eğitim programına katılarak (B) sınıfı belge sahibi oluyorsunuz. Burada önemli olan (C) sınıfı belgenizle 2 yıl çalıştığınızı iş sözleşmesiyle ispat etmeniz gerekliliği. Son olarak (A) sınıfı belgeye sahibi olmak isterseniz (B) sınıfı belgenizle 5 yıl çalışmış olmanız gerekli ve "Eğitim şart" diyerek yukarıdaki prosedürü tekrarlıyorsunuz. Buradaki A, B ve C'nin ne anlama geldiğini sırasıyla kısaca açıklayacak olursak (A) çok tehlikeli iş sınıfı, (B) tehlikeli ve (C) az tehlikeli iş sınıfı olarak nitelendiriliyor. İş tanımı için "Görevimiz Tehlike" desek yanlış olmaz herhalde. Hayatta her şeyin bir bedeli olduğu gibi İş Güvenliği Uzmanı olmanın bedelide eğitim kurumlarında farklılık göstermekle beraber 1000-1200TL arasında değişiyor diyerek yazımı sonlandırıyorum. Hoşça kalın.blogdayazar

0 yorum to “İş güvenliği uzmanlığı: yükselen değer”

Yorum Gönder